En cumplimiento del Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de los mismos, así como de la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales, le informamos de que sus datos personales serán incluidos en las actividades de tratamiento de Pecunia Cards EDE, S.L.U. (en adelante, PECUNPAY)
Pecunpay, en cumplimiento de la normativa vigente en materia de protección de datos, ha nombrado un Delegado de Protección de Datos, a quien podrá dirigirse a través del buzón de correo electrónico datos@pecuniacards.es, o mediante correo postal a Avenida de Bruselas 35, 28108 Alcobendas, Madrid.
Los datos personales facilitados por usted al objeto de darse de alta en la aplicación y contratar una de nuestras tarjetas (Heritage o Nature) son los siguientes: NIF/NIE/TIE, email, número de teléfono móvil, nacionalidad, dirección postal y la imagen (para el proceso de verificación de identidad).
En caso de que desee compartir los contactos de su agenda con la finalidad de completar una operación introduciendo el número de teléfono a través de la agenda, deberá prestar su consentimiento marcando el botón “aceptar”. En caso contrario, usted podrá realizar una operación introduciendo manualmente el número de teléfono correspondiente.
El acceso a la cámara y/o imágenes del dispositivo se efectuará con la única y exclusiva finalidad de adjuntar imagen del documento de identidad y realizar el cotejo con una imagen/selfie al objeto de poder realizar la verificación correspondiente.
Sus datos personales serán tratados con la finalidad de gestionar el servicio contratado por el TITULAR, el cumplimiento de la relación contractual, el examen y la verificación de los datos personales, la elaboración y gestión de programas de fidelización, la notificación de cualquier tipo de incidencia que pueda surgir durante la relación contractual, la comunicación de posibles modificaciones en las condiciones del Contrato y, en general, las que afecten al uso de la tarjeta, estando legitimados para ello en base a la ejecución del Contrato (art. 6.1 b) RGPD) y el cumplimiento de obligaciones legales (art. 6.1 c) RGPD).
PECUNPAY podrá verificar la información suministrada por el TITULAR, valorar sus operaciones y comprobar su solvencia. Para ello, está facultada para recabar, comunicar, solicitar e intercambiar información acerca del estado de sus cuentas con otros ficheros de solvencia o registros públicos, con entidades financieras, empresas de evaluación de crédito y prevención del fraude, así como con el Banco de España. PECUNPAY podrá consultarlos periódicamente. Estas gestiones son necesarias para PECUNPAY con la finalidad de realizar las consultas pertinentes para cumplir con su obligación de análisis en materia de fraude, prevención de blanqueo de capitales y financiación del terrorismo. El TITULAR será responsable de la veracidad y de la exactitud de todos los datos personales que facilite a PECUNPAY. En este sentido, PECUNPAY le informa de que ha suscrito un acuerdo de corresponsabilidad con la entidad DOWJONES, con la finalidad de realizar el análisis de su información proporcionada en el proceso de contratación, en concreto de la información incluida en su KYC (Know Your Customer).
PECUNPAY le informa de la posibilidad de que sus datos personales sean objeto de decisiones automatizadas, relacionadas con el bloqueo automático del proceso de alta, o el bloqueo automático de la operativa de la tarjeta dada de alta, en concreto cuando: (i) el TITULAR no cumplimente todos los datos personales requeridos en el KYC; (ii) el cotejo de los datos proporcionados en el KYC arroja que el TITULAR figura en alguna lista que no permite proceder a la contratación de la tarjeta; (iii) el TITULAR no aporta la información adicional solicitada por PECUNPAY en el plazo de 30 días; o (iv) existen sospechas de fraude en el uso de la tarjeta.
El envío de comunicaciones comerciales estará legitimado en su consentimiento expreso (art. 6.1 a) RGPD) en caso de ser potencial cliente, y basado en el interés legítimo (art. 6.1 f) RGPD) en caso de ser cliente de nuestros productos y/o servicios.
Pecunpay sólo comunicará sus datos personales a:
Aquellos terceros, organismos e instituciones públicas de la Administración General del Estado, de las Administraciones Autonómicas y locales, incluidos los órganos jurisdiccionales a los que esté legalmente obligado a facilitarlos.
Sus datos podrán ser cedidos a terceros, tales como a entidades vinculadas con el sector financiero y entidades procesadoras de tarjetas bancarias, con la finalidad de gestionar la operativa de nuestros terminales, así como para gestionar la operativa de autenticación de clientes segura.
Igualmente, sus datos podrán ser accedidos por terceros proveedores de servicios de PECUNPAY, con los cuales PECUNPAY ha formalizado el pertinente acuerdo de tratamiento de datos personales, garantizando un tratamiento legítimo y seguro de los mismos, tales como consultoras, entidades de verificación de datos personales, proveedores de servicios tecnológicos externos y similares.
En el caso de que usted se quiera beneficiar de ofertas y promociones a las que tenga acceso mediante la utilización de nuestros servicios, sus datos podrán ser cedidos a la entidad con la que PECUNPAY formalice el acuerdo para el ofrecimiento de dicha oferta y/o servicio concreto del que usted se desea beneficiar. Esta cesión será realizada con la finalidad de que usted pueda disfrutar de dicha oferta y/o servicio.
Los datos personales recabados para la contratación de nuestros productos y servicios serán conservados durante el tiempo necesario para la ejecución del contrato entre Pecunpay y el cliente, y posteriormente hasta el momento de la prescripción de posibles acciones legales, estableciéndose el periodo máximo en el plazo de 10 años en cumplimiento de la legislación vigente en materia de prevención del blanqueo de capitales y financiación del terrorismo.
En el caso de que usted hubiera dado su consentimiento expreso para el envío de información comercial, sus datos serán conservados hasta el momento en que manifieste su voluntad de revocar dicho consentimiento.
El tratamiento de los datos personales facilitados se llevará a cabo adoptando las medidas técnicas y organizativas necesarias para evitar la pérdida, uso indebido, alteración y acceso no autorizado a los mismos, habida cuenta del estado de la tecnología, la naturaleza de los datos y el análisis de riesgos efectuado. En este sentido, Pecunpay ha implantado un Sistema de Gestión de Seguridad de la Información conforme a la Norma ISO/IEC 27001.
La aceptación de algunas de las cookies puede suponer la transferencia de datos a países terceros necesaria para el funcionamiento de los servicios de nuestros proveedores.
La información obtenida a través de Cookies de Google Analytics puede almacenarse en servidores de Google, ubicados en Estados Unidos. Por ello, al objeto de garantizar que se ofrece un nivel de protección equivalente al que ofrece la UE, Google se ha certificado en el nuevo marco de privacidad (EU-EE. UU. Data Privacy Framework).
En el caso de que usted quiera revocar los consentimientos otorgados, En el
caso de que usted quiera revocar los consentimientos otorgados, así como
para ejercer los derechos de acceso, rectificación, cancelación, supresión,
oposición, limitación, portabilidad y derecho a no ser objeto de decisiones
automatizadas, podrá dirigirse a la Delegada de Protección de Datos de
Pecunpay mediante petición escrita al domicilio postal sito en Avenida de
Bruselas 35, 28108 Alcobendas, Madrid; o a través de correo electrónico en
la siguiente dirección
datos@pecuniacards.es
.
En caso de que el interesado considere que los anteriores derechos no han
sido atendidos conforme a la legalidad vigente por parte de Pecunpay, podrá
presentar la correspondiente reclamación de tutela de derechos ante la
Agencia Española de Protección de Datos.
Los datos obligatorios de cada formulario están identificados como tales. La negativa a suministrar dicha información impedirá la comunicación con el usuario y, en su caso, la imposibilidad de facilitarle la información y/o contratación solicitada.
El usuario se compromete a informar a Pecunpay de cualquier modificación que sufra la información facilitada. Para poder realizar dicha comunicación, podrá dirigirse a la cuenta de correo electrónico datos@pecuniacards.es.
根据欧盟议会2016年4月27日有关自然人保护-个人信息处理和自由流通的第 2016/679号欧盟条例以及2018年12月5日有关个人信息保护和数字权利保证的第 3号组织法,特此告知:注册地址为马德里Avenida de Bruselas 35, 28108 阿尔 科文达斯, 马德里。
根据现行信息保护法律法规,Pecunpay已任命一名信息保护代表,您可发送电 子邮件至 datos@pecuniacards.es 或投递信件至马德里Avenida de Bruselas 35, 28108 阿尔科文达斯, 马德里。
您在应用及签约使用我们的卡片之一(Heritage 或Nature)时所提供的个人信息 如下:纳税识别号/外国人身份证件号码/TIE、电子邮件、移动电话号码、国籍、 通信地址及图像(用于身份验证)。
若您希望共享通讯录联系人,以便通过通讯录输入电话号码来完成操作,必须单 击“接受”按钮表示同意。若相反情况,您可以通过手动输入相应电话号码来进行 操作。
访问设备摄像头及/或图像的唯一目的是随附身份证件图像,并与图像进行比对, 以进行相应验证。
对您个人信息进行处理的目的是管理持卡人签约服务、履行合同关系、审查和核 实个人信息、制定和管理忠诚计划、对合同关系期间可能产生的任何事件进行通 知、通报合同条款可能发生的且一般而言会影响卡片使用的变化,以上均以合同 执行(RGPD第6.1b)条)和法定义务(RGPD第6.1c)条)为合法化依据。
PECUNPAY可以验证持卡人提供的信息,评估其操作并核验其偿付能力。 为此,其有权通过其他偿付能力文档或公共登记处、金融机构、信用评估 和防欺公司以及西班牙银行收集、交流、 申请及交换有关其账户状况的信 息。PECUNPAY可以定期进行查询。为了进行相关查询,以履行其有关防欺 诈、反洗钱合反资助恐怖主义方面的分析义务, PECUNPAY有必要进行上述管 理。 持卡人应对其向PECUNPAY提供的一切个人信息的真实性和准确性负责。 就此而言,PECUNPAY特此告知已与DOWJONES机构签署共同责任协议,目的 是对您在签约过程中提供的信息、特别是KYC(了解您的客户)中所包含的信息 进行分析。
PECUNPAY特此告知:您的个人信息可能用于与启用程序自动 锁定或已启用卡 片操作自动锁定有关的自动化决策,具体而言在如下情况下:(i)持卡人未履行 KYC所要求的全部个人信息;(ii)KYC所提供个人信息比对显示持卡人被列入 不允许签约用卡清单中;(iii)持卡人在30天内未提供PECUNPAY要求的补充信 息;或(iv)在卡片使用过程中存在诈骗嫌疑。
在您作为潜在客户的情况下,经您明确同意后发送商业信息以RGPD第6.1a)条为合 法化依据,若作为我们产品及/或服务的顾客,则其合法化依据为RGPD第6.1f)条。
Pecunpay仅在如下情况下通告您的个人信息:
向具有国家、大区及地方行政职能的第三方、公共组织或机构通告,其中包 括法律规定应向其提供信息的司法机构。
您的信息可转让给第三方,如与金融部门及银行卡处理机构相关的机构,以 便对我们的终端运营以及客户身份验证安全操作进行管理。
同时,PECUNPAY的第三方服务供应商也可访问您的个人信息,PECUNPAY 已与其签署相关个人信息处理协议,确保其信息处理的合法化和安全性,如 咨询公司、个人信息验证机构、外部技术服务供应商及类似机构。
若您希望通过使用我们的服务访问并享受优惠和促销,您的信息将被转让给 PECUNPAY与之签约的此类优惠及/或服务的机构。该信息转让的目的是让您 能够享受此类优惠和/或服务。
签约我们产品和服务过程中所收集的个人信息保存期限,为执行Pecunpay和客 户协议以及后续可能的法律诉讼时效所需的必要期限,根据反洗钱和反资助恐怖 主义相关现行法律,最长期限为10年。
若您已明确同意为您发送商业信息,则您的信息将被保存至您声明撤销上述同意 之日。
所提供个人信息的处理应采取必要的技术和组织措施,以防止丢失、滥用、更改 和未经授权的访问,并应考虑到技术状况、信息性质和所实施的风险分析。在这 方面,Pecunpay根据ISO/IEC 27001准则安装了信息安全管理系统。
接受一些cookies可能意味着向第三方国家进行必要的信息传输,用于我们供应商 的服务运行。
通过Google Analytics的Cookies所获取的信息可存储于位于美国的谷歌服务器。 为此,为了确保提供与欧盟相当的保护保护水平,谷歌已在新的隐私框架(欧盟美国数据隐私框架)中进行了认证。
若您希望撤销已授权的同意以及行使访问、更正、取消、删除、反对、限制、
迁移和不受自动化决策约束的权利,可以向 Pecunpay 信息保护代表提出书面申
请,注册地址为马德里Avenida de Bruselas 35, 28108 阿尔科文达斯, 马德里;
或投递电子邮件至 datos@pecuniacards.es
。
若当事人认为Pecunpay未依据现行法律法规满足上述权利,可向西班牙信息保护
局提出相应的权利保护请求。
每个表格的强制性信息均被标识。
若拒绝提供上述信息,将无法与用户进行通讯,且在特定情况下,无法为用户提 供信息及/或所申请的签约服务。
用户承诺将所提供信息发生的任何变更通知Pecunpay。通知可发送电子邮件 至:datos@pecuniacards.es。
In compliance with Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, as well as with Law 3/2018 of 5 December on the Protection of Personal Data and guarantee of digital rights, we inform you that your personal data will be included in the processing activities of Pecunia Cards EDE, S.L.U. (hereinafter, PECUNPAY).
Pecunpay, in compliance with current data protection regulations, has appointed a Data Protection Delegate, who can be contacted via the e-mail address datos@pecuniacards.es, or by post at Avenida de Bruselas 35, 28108 Alcobendas, Madrid.
The personal data provided by you in order to register in the application and contract one of our cards (Heritage or Nature) are the following: NIF/NIE/TIE, email, mobile phone number, nationality, postal address and image (for the identity verification process).
If you wish to share your phonebook contacts for the purpose of completing a transaction by entering the phone number via the phonebook, you must give your consent by clicking the ‘accept’ button. Otherwise, you will be able to complete a transaction by manually entering the relevant telephone number.
Access to the camera and/or images of the device shall be for the sole and exclusive purpose of attaching an image of the identity document and matching it with an image/selfie in order to be able to carry out the corresponding verification.
Your personal data will be processed for the purpose of managing the service contracted by the OWNER, the fulfilment of the contractual relationship, the examination and verification of personal data, the preparation and management of loyalty programmes, the notification of any type of incident that may arise during the contractual relationship, the communication of possible modifications to the conditions of the Contract and, in general, those affecting the use of the card, being legitimised to do so on the basis of the execution of the Contract (art. 6.1 b) RGPD) and compliance with legal obligations (art. 6.1 c) RGPD).
PECUNPAY may verify the information supplied by the OWNER, assess their transactions and check their solvency. To this end, it is empowered to collect, communicate, rcommunicate, request and exchange information about the state of its accounts with other solvency files or public registers, with financial institutions, credit assessment and fraud prevention companies, as well as with the Bank of Spain. PECUNPAY may consult them from time to time. This is necessary for PECUNPAY in order to carry out the relevant consultations in order to comply with its obligation to analyse fraud, prevent money laundering and the financing of terrorism. The OWNER is responsible for the truthfulness and accuracy of all personal data provided to PECUNPAY. In this regard, PECUNPAY informs you that it has signed a co-responsibility agreement with the DOWJONES entity, for the purpose of analysing the information provided in the contracting process, specifically the information included in its KYC (Know Your Customer).
PECUNPAY informs you of the possibility that your personal data may be subject to automated decisions related to the automatic blocking of the registration process, or the automatic blocking of the operation of the registered card, in particular when: (i) the cardholder does not fill in all the personal data required in the KYC; (ii) the comparison of the data provided in the KYC shows that the cardholder appears on a list that does not allow the card to be contracted; (iii) the cardholder does not provide the additional information requested by PECUNPAY within 30 days; or (iv) there are suspicions of fraud in the use of the card.
The sending of commercial communications will be legitimised by your express consent (art. 6.1 a) RGPD) in the case of being a potential customer and based on legitimate interest (art. 6.1 f) RGPD) in the case of being a customer of our products and/or services.
Pecunpay will only communicate your personal data to:
Those third parties, bodies and public institutions of the General State Administration, of the Autonomous Communities and local administrations, including the jurisdictional bodies to which it is legally obliged to provide them.
Your data may be transferred to third parties, such as entities linked to the financial sector and bank card processing entities, in order to manage the operation of our terminals, as well as to manage the operation of secure customer authentication.
Likewise, your data may be accessed by third party service providers of PECUNPAY, with whom PECUNPAY has formalised the relevant personal data processing agreement, guaranteeing legitimate and secure processing of the same, such as consultancy firms, personal data verification entities, external technology service providers and similar.
In the event that you wish to benefit from offers and promotions to which you have access through the use of our services, your data may be transferred to the entity with which PECUNPAY formalises the agreement for the offering of said offer and/or specific service that you wish to benefit from. This transfer will be carried out so that you can take advantage of said offer and/or service.
The personal data collected for the contracting of our products and services will be kept for the time necessary for the execution of the contract between Pecunpay and the client, and subsequently until the moment of prescription of possible legal actions, the maximum period being established as 10 years in compliance with current legislation on the prevention of money laundering and the financing of terrorism.
In the event that you have given your express consent to receive commercial information, your data will be retained until such time as you express your wish to revoke such consent.
The processing of the personal data provided will be carried out by adopting the necessary technical and organisational measures to prevent the loss, misuse, alteration and unauthorised access to the same, taking into account the state of technology, the nature of the data and the risk analysis carried out. In this sense, Pecunpay has implemented an Information Security Management System in accordance with ISO/IEC 27001.
Acceptance of some of the cookies may involve the transfer of data to third countries necessary for the operation of the services of our suppliers.
The information obtained through Google Analytics Cookies may be stored on Google servers located in the United States. Therefore, in order to ensure that an equivalent level of protection to that offered by the EU is provided, Google has been certified under the new privacy framework (EU-US Data Privacy Framework).
In the event that you wish to revoke the consents granted, as well as to
exercise your rights of access, rectification, cancellation, suppression,
opposition, limitation, portability and the right not to be subject to automated
decisions, you may contact Pecunpay’s Data Protection Delegate by writing to
the postal address at Avenida de Bruselas 35, 28108 Alcobendas, Madrid; or
by e-mail to the following address
datos@pecuniacards.es.
In the event that the interested party considers that the aforementioned
rights have not been complied with in accordance with current legislation by
Pecunpay, he/she may file the corresponding claim for the protection of rights
before the Spanish Data Protection Agency.
The obligatory information on each form is identified as such. The refusal to provide this information will prevent communication with the user and, where appropriate, the impossibility of providing the requested information and/or contracting.
The user undertakes to inform Pecunpay of any modification of the information provided. In order to do so, the user may contact the following e-mail address datos@pecuniacards.es.